Gender in het licht
van de Bijbel Dit is deel 1 van de serie over man, vrouw,
seksualiteit, het feminisme en de moderne genderideologie
in het licht van de Bijbel. Inleidende opmerking Als u niet bekend bent met de moderne genderideologie dan zult u waarschijnlijk verwonderd zijn
over de eerste punten van deze bespreking. Mogelijk zegt u: “dat is toch
vanzelfsprekend”. Maar in het vervolg van deze studie wordt duidelijk dat
zelfs de meest fundamentele werkelijkheid aangaande de geslachten door de genderideologie wordt ontkend. De inhoudsopgave 1.
Er zijn
twee geslachten, man en vrouw 2.
Het
vaststellen van het geslacht 3.
Interseks 4.
De
verschillen tussen mannen en vrouwen 5.
Mannen en
vrouwen zijn complementair (elkaar aanvullend) 6.
Gender Identity Disorder, genderidentiteitsstoornis 7.
De
invoering van het begrip gender 8.
De omslag
van geslacht naar gender 9.
Transgender 10.
Hoe hier
mee omgaan, als christen 11.
Genderexpressie 13.
Cis of cisgender 14.
Afzetten
tegen cis-normativiteit, beschuldiging van cis-seksisme 15.
Wat de
moderne genderideologie doet: loskoppelen 16.
Vele genders 17.
Genderfluid 18.
Het
aanpassen van de maatschappij aan de nieuwe visie op gender
19.
Het
dwingend opleggen van de genderideologie 20.
Het zeer
schadelijke effect van de genderideologie op de pschologische gezondheid van kinderen 1.
Er zijn twee geslachten, man en vrouw “En God schiep de mens
naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep
Hij hen.” (Genesis 1:27) De mensheid is verdeeld in man en vrouw. Een mens is ofwel een man ofwel een vrouw. Een van tweeën. Dat is de biologische werkelijkheid. Zo heeft God het ontworpen. God heeft hetzelfde principe van twee geslachten (van mannelijke en vrouwelijk) ook op grote schaal toegepast in andere levende wezens. De voornaamste functie voor het voortbestaan van alle leven op aarde is de voortplanting. Ook voor de voorplanting van de mens is een vrouw en een man nodig. In het jargon van de genderideologie wordt de verdeling van de mensen in twee
geslachten de binaire opvatting genoemd (1). 2. Het vaststellen van het geslacht Zelfs iets simpels als het bij de geboorte
vaststellen van het geslacht van een baby wordt in de genderideologie
ondermijnd door een subtiel taalgebruik. In plaats van over het vaststellen van het
geslacht spreekt men in de genderideologie over het
toewijzen (assignment) van een geslacht. Alsof het
iets is dat arbitrair, willekeurig, op een baby kan worden geplakt. Terwijl
het in de werkelijkheid gaat om het op grond van objectieve kenmerken
vaststellen of de baby een jongen of een meisje is. Er wordt niets
toegewezen, er wordt geconstateerd. 3. Interseks Hierboven, in punt 1, is gesteld dat de gehele
mensheid is verdeeld in man en vrouw. Bij de geboorte is eenvoudig vast te
stellen of de baby een jongen of een meisje is. Toch worden er soms kinderen
geboren die zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen hebben
ontwikkeld. Ook de chromosomen kunnen afwijkend zijn van de normale
vrouwelijke of mannelijke vorm (XX voor de vrouw, XY voor de man). Dit komt
in zeldzame gevallen voor (2). In dat geval is er
iets misgegaan bij de ontwikkeling van het embryo. Het is het gevolg van een
storing in het normale ontwikkelings proces. Het is
een ‘disorder’. In dat geval zijn er meer testen nodig om
te bepalen van welk geslacht het kind is. Het is wel een feit dat vaak toch
één set van de geslachtsorganen verder ontwikkeld is dan de andere. Dat is al
een eerste aanwijzing wat het geslacht is. 4. De verschillen tussen mannen en vrouwen Ook dit lijkt op het eerste gezicht weer
vanzelfsprekend, maar dat is het tegenwoordig niet meer. In de moderne genderideologie zijn er velen die ontkennen dat er
aangeboren verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Maar de werkelijkheid
is dat mannen en vrouwen op een aantal vlakken van elkaar verschillen.
Allereerst op het fysieke vlak, maar ook op psychologisch gebied. 4.1. Op fysiek gebied Uiteraard is het eerste wat opvalt het feit
dat mannen en vrouwen verschillende geslachtsorganen hebben. Dat leidt tot
nog een groot verschil. Vrouwen hebben enkele dingen die uniek voor hen zijn.
In hun vruchtbare jaren is er de menstruatiecyclus die vaak gepaard gaat met
“moodswings”. Ze hebben een baarmoeder waar het
kind groeit en ze produceren via hun borsten het eerste voedsel voor het
kind. Minder zichtbaar maar een hard feit is dat
ook het DNA verschillend is. Elke cel van het lichaam is verschillend. Mannen
hebben een X en Y chromosoom in elke cel. Vrouwen twee keer een X chromosoom (3) . Behalve dit fundamentele verschil zijn er nog 6500
verschillen in de genen tussen mannen en vrouwen (4) . Dan is er het verschil in de
hormoongehalten. Mannen hebben bijvoorbeeld veel hogere testosteron niveaus
in het bloed. Dat beïnvloedt ook het gedrag. Er is de verschillende ontwikkeling van de
lichamen. Vooral na het inzetten van de puberteit ontwikkelen de lichamen van
mannen en vrouwen zich anders. Bij de vrouwen komt de menstruatie opgang en
ontwikkelen de borsten. Bij de mannen vinden ook een aantal dingen plaats.
Bekende verschijnselen zijn het dieper worden van de stem en toename van de
haargroei. Mannen worden na het inzetten van de puberteit gemiddeld groter en
sterker dan de vrouwen. Vooral de kracht in het bovenlichaam is gemiddeld 40
procent groter. Het verschil in kracht en lengte is de
reden waarom vrouwen en mannen gescheiden sporten. Dat is zo in elke
competitieve sport. In elke sport waarin je jezelf meet met anderen. In de
meeste sporten, speciaal de sporten waarin kracht en lengte van belang zijn,
maken de vrouwen in een gemengde competitie geen enkele kans om te winnen. Ik
hoorde, in een gesprek over veldrijden, een ploegleider zeggen dat de
allerbeste volwassen vrouwen mogelijk de top tien zouden halen als ze mee
zouden doen aan een wedstrijd van de mannen junioren. Zelfs in
uithoudingssporten is er een aanmerkelijk verschil. Getuige bijvoorbeeld het
grote verschil tussen het wereldrecord van de mannen en de vrouwen bij de
marathon. In tennis zou Serena Williams door Roger Federer van de baan worden gevaagd, zeer waarschijnlijk
met 6-0 en 6-0. Het is wel zo dat we spreken over
gemiddelden. Twee vrouwen of twee mannen kunnen onderling meer van elkaar
verschillen dan een willekeurige man van een willekeurige vrouw. Nog een verschil. Mannen kunnen gemiddeld
wat beter abstract denken, ze hebben iets meer ruimtelijk inzicht, ze kunnen
gemiddeld iets beter in grote lijnen denken. Nog een verschil dat is gemeten, is het
verschil in aanleg voor wiskunde. Als je de score voor wiskundige aanleg van
alle individuele mannen bij elkaar optelt en daar het gemiddelde uit berekend
en je doet het zelfde bij vrouwen, dan blijkt dat de gemiddelden voor de
mannen en de vrouwen ongeveer hetzelfde zijn. Mannen en vrouwen hebben
gemiddeld dus evenveel aanleg voor wiskunde. En toch zijn verreweg de meeste
topwiskundigen man. Dat komt omdat de normale verdeling (de belcurve) van de
aanleg voor wiskunde bij mannen en vrouwen anders verdeeld is. De vrouwen
zitten overwegend rondom het gemiddelde. De belcurve van de mannen is veel
wijder, is meer gespreid. Dat betekent dat bij de mannen onderling de aanleg
voor wiskunde anders verdeeld is dan bij de vrouwen. De verdeling van de
mannen ligt meer uit elkaar. Er zijn gemiddeld meer mannen dan vrouwen die
heel slecht in wiskunde zijn en er zijn gemiddeld meer mannen dan vrouwen die
heel goed in wiskunde zijn. 4.2. Het verschil op psychologisch gebied Er zijn ook verschillen op psychologisch
vlak. Vrouwen zijn relatief gezien meer empatisch
en meer sociaal en verbaal ingesteld. Mannen en jongens zijn van nature
agressiever en meer competitief ingesteld. Een heel belangrijk verschil is
dat vrouwen relatief gezien meer geïnteresseerd zijn in mensen, terwijl
mannen weer meer geïnteresseerd zijn in dingen. Dit uit zich bijvoorbeeld in
de beroepskeuze. Vanuit de genderideologie
wordt gesteld dat de verschillende interesses en de daar uit voortvloeiende
beroepskeuzen het gevolg zijn van een socialisatie proces. Het is niet
aangeboren, het is, volgens hen, aangeleerd. Wetenschappelijk onderzoek heeft
dit standpunt weerlegd. Er is bijvoorbeeld geobserveerd waar pasgeboren
baby’s naar keken direct na de geboorte (5) . Er is dus
gekeken op het moment dat er nog geen sprake kon zijn van aangeleerd gedrag.
Meisjes keken gemiddeld meer naar het gezicht van hun moeder dan jongens.
Jongens keken meer om zich heen, naar dingen, naar beweging (actie). Uit
onderzoek is ook gebleken dat in welvarende samenlevingen die vrouwen en
mannen in grote mate gelijk behandelen en die vrouwen en mannen vrij laten in
hun beroepskeuze, de vrouwen juist in nog grotere mate dan in samenlevingen
waar dit niet het geval is, beroepen kiezen die te maken hebben met mensen (6) . Volgens de genderideologie,
die stelt dat de interesses aangeleerd zijn, had het tegenovergestelde moeten
gebeurden. In deze welvarende samenlevingen hebben de
vrouwen gelijke rechten en worden ze aangemoedigd om elke studie te kiezen
die ze willen, enzovoort. Met andere woorden de vrouwen worden in zulke
samenlevingen veel minder gesocialiseerd in een bepaalde genderrol.
En toch kiezen ze massaal voor beroepen die te maken hebben met mensen. Een bekend psychologisch verschil dat velen
in hun huwelijk hebben ontdekt, is dat mannen relatief gezien meer
probleemoplossend denken. Stel, een vrouw heeft iets moeilijks meegemaakt en
ze vertelt dat aan haar man. Onmiddellijk schiet de man in de
probleemoplossende modus en begint een analyse te geven en oplossingen aan te
dragen, terwijl de vrouw alleen maar haar verhaal kwijt wilde, even aandacht voor
haar gevoelens, wat meeleven. De aangeboren psychologische aanleg is een
feit. Denk aan die invloed die hormonen (zoals testosteron) op iemands gedrag
hebben. Uiteraard kan die aanleg enigszins worden bijgestuurd door
socialisatie. Maar meer dan wat bijsturen lukt niet. Ik verwijs nogmaals naar
het verschijnsel dat relatief veel vrouwen hardnekkig voor beroepen die met
mensen te maken hebben blijven kiezen. Zelfs in culturen die veel minder de
natuurlijke aanleg bevestigen en stimuleren. Sterker nog, juist In die
culturen is de trend nog sterker. 4.3. Science deniers, de
werkelijkheid ontkennen De moderne genderideologen
ontkennen deze feiten. Speciaal de aangeboren psychologische aanleg. Het komt
er op neer dat ze weigeren de werkelijkheid te aanvaarden. De verschillen
tussen vrouwen en mannen worden gebagatelliseerd of ontkend. Als mensen tegen
alle feiten in de werkelijkheid ontkennen, dan is dat een sterke aanwijzing
dat je met een dogmatische potentieel gevaarlijk ideologie te maken heb. De genderideologie heeft inderdaad totalitaire trekken. Dat
wordt verderop in deze studie, in punt 19, aangetoond. 5. Man en vrouw zijn complementair Man en vrouw vullen elkaar aan. Het maakt
het partnerschap van een man en een vrouw ideaal. Wat de één minder heeft,
heeft de ander juist weer meer en andersom. Daardoor zijn ze bijvoorbeeld
uitermate geschikt om samen kinderen, jongens en meisjes, evenwichtig op te
voeden. Een logische taakverdeling Voor de komst van de pil (geboorteregeling)
was de komst van kinderen in grote mate onvermijdelijk. Voor kinderen moet
gezorgd worden. Het is logisch dat de vrouwen die taak op zich namen. Ze
hebben de kinderen negen maanden gedragen, de borst gegeven, verzorgd toen ze
klein waren. Ze zijn er ook van nature psychologisch op ingesteld. Zoals we
hierboven besproken hebben, is ook wetenschappelijk, vastgesteld dat vrouwen
van nature relatief meer gericht zijn op mensen, op relaties dan mannen. Nog een reden voor de traditionele
taakverdeling was dat de strijd om het bestaan vroeger veel bruter was, het
kwam bij veel beroepen vaak op pure fysieke kracht aan. Daar waren de mannen
meer geschikt voor. Het was efficiënt en logisch dat vrouwen in grote mate de
zorg voor de kleine kinderen en het huishouden op zich namen. De taak van de
man was te voorzien in de eerste levensbehoeften en het beschermen van vrouw
en kinderen. De voortplanting De complementariteit is uiteraard het
meeste zichtbaar in de voorplanting. De voortplanting is de essentiële
functie voor het voortbestaan van de mens. De geslachtsorganen van man en
vrouw zijn op elkaar afgestemd. Ieder met een elkaar aanvullende functie. Het
ene kan niet zonder het andere. Alleen man en vrouw samen kunnen een kind
voorbrengen. 6. Gender Identity Disorder, genderidentiteitsstoornis (7) Het komt voor dat een biologische man zich
innerlijk een vrouw voelt en andersom. Als dat het geval is, dan is er iets
misgegaan met de ontwikkeling van de persoonlijkheid. Dan is er sprake van
een persoonlijkheidsstoornis. Zo stond het tot voor kort ook in het officiële
handboek voor de diagnose van psychische storingen en ziekten, de DSM. Daar
werd het een storing (een disorder) genoemd. Dat is pas in 2013, bij de
vervanging van de DSM-IV door de DSM-V, veranderd (8) . Het woord disorder (storing) is uit de naam gehaald.
En het is uit de lijst met stoornissen gehaald. Dat is gebeurd onder druk van lobby
groepen. Terwijl het duidelijk een storing is. Je wordt geboren als man en je
voelt je een vrouw of andersom. Als dat geen storing is! Als dat geen
‘kortsluiting’ is. In dat geval is er klaarblijkelijk iets mis gegaan. Het is
een pijnlijke situatie, het geeft psychische spanning, verwarring en pijn.
Het bemoeilijkt het aangaan van een normale seksuele relatie met iemand van
het tegenovergestelde geslacht. In die zin verstoort het, het normale
voortplantingsproces, de meest essentiële biologische functie voor het
voortbestaan van de soort. Bij genderidentiteitsstoornis
is er is iets misgegaan in het proces van genderidentificatie.
Baby’s worden niet geboren met het besef dat ze een jongen of een meisje
zijn. Dat besef groeit gedurende de eerste levensjaren. Kinderarts Michelle Cretella beschrijft het proces van genderidentificatie
in jonge kinderen (9) als volgt: + In de baarmoeder herkennen baby’s al het
verschil tussen de stem van de moeder en de stem van de vader + Vier maanden na de geboorte kunnen baby’s
onderscheid maken tussen vrouwelijke en mannelijke gezichten + Zes maanden na de geboorte kunnen ze
onderscheid maken tussen vrouwelijke en mannelijke stemmen en gezichten + Na 18 maanden beginnen ze zich te
identificeren met de ouder van hetzelfde geslacht. Ze trekken er naar toe. + Tussen 2 en 3 jaar hebben ze een correct
zelfbeeld als jongen of meisje + Na vier jaar is er gender
stabiliteit. Ze begrijpen ik ben een jongen en ik wordt straks een man. Ik
ben een meisje en ik wordt straks een vrouw. + Tussen 5-7 jaar komt er gender constantheid. De kinderen doorzien dat een man die
zich als vrouw kleedt toch een man is. Ze begrijpen: het is een man met
lipstick op en een jurk aan. Bij genderidentiteitsstoornis
is er iets misgegaan in dit ontwikkelingsproces. Met psychologische pijn en
verwarring als gevolg. Die pijn is reëel en hier past bewogenheid. We mogen
die pijn niet zomaar van tafel vegen. 7. De invoering van het begrip gender Midden vorige eeuw is men begonnen met het
vervangen van het woord geslacht of sekse door het woord gender.
Dat kreeg de centrale plaats. De vraag is niet meer: “Wat is je geslacht?”
maar “Wat is je gender?”. Dat bepaalt je
identiteit. Geslacht en sekse zijn gegrond in de
biologische werkelijkheid. Je kunt aan de hand van de biologische
werkelijkheid vaststellen dat de mensheid is verdeeld in man en vrouw. En je
hebt objectieve criteria waarmee je kunt vaststellen of iemand een man of een
vrouw is. Dat zijn onder meer de geslachtsorganen, het DNA, hormoon niveaus
en de ontwikkeling van het lichaam na de puberteit. Gender gaat uit van de innerlijke zelfbeleving. Het is hoe
je, je zelf voelt en ziet. Dat wordt je genderidentiteit
genoemd. Het is psychologisch. Er zijn geen objectieve criteria. 8. De omslag van geslacht naar gender Niet meer de objectieve biologische
werkelijkheid bepaalt of je een man of vrouw bent, maar je eigen subjectieve
innerlijke beleving. 9. Transgender Mensen met een genderidentiteitsstoornis
lijden onder de psychische spanning en pijn die dat veroorzaakt. Daarom
zoeken ze naar een oplossing. Je zou kunnen proberen om de
persoonlijkheidsstoornis op te lossen door het innerlijk besef van de eigen genderidentiteit in overeenstemming te brengen met de
biologische werkelijkheid. Of je zou kunnen leren om er mee om te gaan, zodat
het dragelijk is. Cijfers wijzen uit dat een groot deel van de kinderen die
lijden aan genderidentiteitsstoornis daar weer
vanzelf vanaf komen als ze volwassen worden (10) . Een groot deel, maar niet allen. Maar deze weg wordt in de moderne genderideologie niet gewezen. In plaats van het innerlijk
aan te passen, gaat men het uiterlijk (het lichaam) aanpassen. De oplossing
die tegenwoordig bij genderidentiteitsstoornis
wordt aangeboden, is de weg van verandering van geslacht. Het biologisch man
en vrouw zijn (de sekse) wordt aangepast aan de innerlijke zelfbeleving (aan
de genderidentiteit). Iemand met genderindentiteitsstoornis
die deze weg gaat noemt men een transgender. De tragiek is dat het onmogelijk is om van geslacht
te veranderen. De wens om van geslacht te veranderen stuit op de biologische
werkelijkheid. Je kunt je DNA niet veranderen. Je kunt als biologische man
wel vrouw willen worden, maar elke cel van je lichaam zegt dat je een man
bent en dat kun je niet veranderen. Je kunt wel je mannelijke geslachtsorgaan
chirurgisch laten wegnemen, maar je kunt geen vrouwelijke geslachtsorganen
zoals een werkende uterus laten aanbrengen. Je kunt geen menstruatie en
eisprong op gang brengen. Aan het hormoongehalte valt wel wat te doen door
het toedienen van hormonen. Dat is overigens een zwaar medisch middel. Maar
zo gauw je er mee stop, herstelt de normale situatie zich weer. De
verandering bij een transgender is slechts
cosmetisch, uitwendig. Een transgender is nooit
meer dan een biologische man die zich voordoet als een biologische vrouw of
een biologische vrouw die zich voordoet als een biologische man. 10. Hoe hier mee omgaan, als christen? We moeten zeker begrip hebben voor de
psychische nood van mensen die een genderidentiteitsstoornis
hebben ontwikkeld. Maar moeten we meegaan in de transgender
illusie, in de ontkenning van de werkelijkheid? Moet je mee gaan in de
illusie van mensen die denken dat ze van biologisch geslacht kunnen
veranderen? Terwijl we weten dat dit biologisch gezien onmogelijk is. Moeten
we doen alsof het een man is, alhoewel we weten dat het om een biologische
vrouw gaat? Moeten we er in meegaan als een biologische man als vrouw
aangesproken wil worden? Moeten we zo iemand als vrouw erkennen, behandelen
en aanspreken? En denk aan de gevolgen voor de seksuele
relatie van een transgender. Iemand is biologisch
man, maar denkt nu biologisch vrouw te zijn. Gaat hij een relatie aan met een
man, dan is het een vorm van homoseksueel contact. En er speelt nog iets. Maatschappelijk
acceptatie van de genderideologie zal doorwerken in
het onderwijs aan kleine kinderen. Hieronder, in punt 20, wordt uitgelegd dat
confrontatie op jonge leeftijd met de genderideologie
vele kinderen voor het leven zal beschadigen.
De Bijbel zegt niet direct iets over transgender, simpelweg omdat de medische mogelijkheden
(bijvoorbeeld het ingrijpen in de hormoon niveaus) er toen nog niet waren.
Niemand dacht in die tijd dat je werkelijk van geslacht kan veranderen. 11. Genderexpressie Het begrip dat we nu zullen bespreken is genderexpressie. Met genderexpressie
wordt bedoeld hoe je jezelf presenteert. Als man, als vrouw of als iets er
tussen in (androgyn). Het gaat voornamelijk om je kleding en je gedrag. 12. Cross-dressing, travestie Onder de wet van Mozes werd crossdressing
verboden. “Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen
vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de Here, uw God, een gruwel.” (Deuteronomium 22:5) Het ouderwetse woord voor crossdressing is
travestie. Het gaat tegenwoordig bij crossdressing meestal om mannen die zich
als vrouw kleden. Maar ook andersom komt het voor. De Bijbel wijst dit af,
omdat hierdoor het zichtbare onderscheid tussen man en vrouw wordt uitgewist.
Je moet in één oogopslag kunnen zien of iemand man of vrouw is. Bovendien is
crossdressing vaak verbonden met homoseksualiteit. Iets wat God verbiedt (11) . Uiteraard is de vorm van wat mannen of
vrouwenkleding is voor een groot deel cultureel bepaald. Het gaat om meer dan
de “broek of rok” discussie die in reformatorische kring soms wordt gevoerd. Het
gaat er om dat je in de culturele situatie waarin jij leeft, onmiddellijk als
man of vrouw wordt herkend. Het onderliggende principe is dat God wil dat
ook uitwendig het onderscheid tussen man en vrouw wordt gehandhaafd. Dit
heeft te maken met de door God ingestelde scheppingsorde. In homoseksuele kringen is er het verschijnsel
van de drag queen. Dat is
een man die zich op overdreven wijze (over the top) als vrouw kleedt en
gedraagt. Travestie is sinds de 19e
eeuw een onderdeel van de homocultuur, waarin talrijke travestieartiesten of drag queens
zijn, die optreden in homo-uitgaansgelegenheden en bij homo-evenementen. 13. Cis of Cisgender Dit is nog een begrip dat de genderideologie heeft ingevoerd. Een biologische man die
zich ook innerlijk een man voelt, wordt cis genoemd. Een vrouw die zich vrouw
voelt, wordt ook cis genoemd. Men spreekt over cis-mannen
en cis-vrouwen. Dit heeft men ingevoerd om te kunnen
onderscheiden tussen transgender en cisgender. Je bent transgender
als je biologische sekse niet overeenkomt met je genderidentiteit
en je bent cisgender, als je biologische sekse en
je genderidentiteit overeen komen. Als er over cis wordt gesproken gaat het
meestal om de overeenkomst tussen biologische sekse en genderidentiteit.
Maar soms worden ook genderexpressie en seksuele
gerichtheid er bij betrokken. Dan staat cis dus voor mannen en vrouwen bij
wie de biologische sekse de genderidentiteit, de genderexpressie en de seksuele gerichtheid bepaalt. 14. Afzetten tegen cis-normativiteit , beschuldiging van cis-seksisme Bedenk waar cis voor staat. Het betekent
dat je biologische geslacht ook je genderidentiteit,
je genderexpressie en je seksuele gerichtheid
bepaalt. Cis-seksisme In de genderideologie
verzet men zich tegen het voorstellen van cis als de norm, als de
normaliteit. Als cis de norm is, dan is elke afwijking daarvan abnormaal. Dan
is transgender abnormaal. Hetzelfde geldt voor een crossdresser, of iemand met homoseksuele gevoelens. Je mag van de genderideologen
niet langer zeggen dat het normaal is dat een biologische man zichzelf als
man beschouwt en dat hij zich als man kleedt en gedraagt en dat hij
aangetrokken wordt tot het andere geslacht. Dat vinden ze discriminatie, ze
spreken over genderseksisme. Je mag niet meer over storing (disorder) of
afwijking spreken, want dan veronderstel je dat cis normaal is en dat elke
variatie daarop een storing is. De genderideologen
willen dat we cisgender en transgender
aan elkaar gelijk stellen. Het ene is in hun ogen niet normaler dan het
andere. Uiteraard is dit statistisch en biologisch
gezien onjuist. Dat is ook het geval vanuit Bijbels standpunt. Afwijkingen van cis zijn statistisch
gezien abnormaal. Het zijn afwijkingen van de norm. Want de overgrote
meerderheid van de mensen identificeert zich met het biologische geslacht
waarmee ze zijn geboren. In die zin is cis de normaliteit. Afwijkingen van cis zijn ook biologisch
gezien een abnormaliteit. Want afwijken van de cis norm leidt tot het
stopzetten (bij homoseksualiteit) of tot het ernstig verstoren (bij genderidentiteitsstoornis) van de voortplanting. En de
voortplanting is biologisch gezien de meest essentiële functie van alle
levende wezens, want daar hangt het voortbestaan van de soort vanaf. Dat een
biologische man zich man voelt en zich als man gedraagt en aangetrokken wordt
tot vrouwen is de beste garantie voor de overleving van de mens. Afwijkingen zijn ook religieus,
vanuit de Bijbel gezien, abnormaal. God heeft slechts twee geslachten gemaakt.
Hij heeft het huwelijk tussen een man en een vrouw ingesteld met de opdracht
om zich voort te planten. Hij heeft man en vrouw complementair gemaakt. De
Bijbel wijst alle seksualiteit buiten het Bijbelse huwelijk af, dus ook
homoseksualiteit. Hetzelfde geldt voor crossdressing. Gods scheppingsorde is
dat een biologische man zich man voelt, zich als man kleedt en gedraagt en
seksueel gericht is op het andere geslacht. Afwijkingen zijn ook logisch gezien
abnormaal. Het is logisch dat een biologische man zich man voelt, zichzelf
als man beschouwt, zichzelf als man kleedt, zichzelf als man gedraagt en seksueel
en romantisch gericht is op het andere geslacht. Dat is een perfect en
logisch geheel. En als de vrouwen dat ook hebben, dan loopt alles soepel en
natuurlijk, dan sluit alles perfect op elkaar aan. Elke breuk in deze
logische eenheid veroorzaakt psychische spanning en verstoort de fundamentele
biologische functie van de voorplanting en verstoort het vormen van stabiele
(Bijbelse) huwelijken. Je moet al in grote mate de band met de
werkelijkheid kwijt zijn geraakt, als je het normaal vindt dat iemand als man
geboren wordt, terwijl hij zich innerlijk vrouw voelt. 15. Wat de moderne genderideologie doet: loskoppelen In de genderideologie
worden vier dingen losgekoppeld die biologisch, logisch en statistisch gezien
aan elkaar gekoppeld zijn. + Je geslacht, dat is je sekse, het
biologisch man of vrouw zijn + Je genderidentiteit,
je zelfbeleving als man of vrouw, hoe je jezelf ziet + Je genderexpressie,
hoe je jezelf presenteert, als man of als vrouw of iets er tussenin. + Je seksuele gerichtheid (hetero, homo, bi) 16. Vele genders Door het loskoppelen van sekse van de
andere drie hierboven, in punt 15, genoemde zaken ontstaan er in theorie
allerlei genderidentiteiten. Je kun vele
combinaties van de hierboven besproken kenmerken bedenken (12) . Al die combinaties moeten volgens de genderideologie als een aparte gender
worden beschouwd en maatschappelijk erkend. Bedenk dat het bij gender
gaat om hoe je jezelf beschouwt, hoe je jezelf identificeert. Je kunt een biologische
man zijn die zich vrouw voelt. Je kunt een biologische man zijn die zich niet
vrouw voelt, maar die zich toch als vrouw kleed. Je kunt een biologische man
zijn die zich niet vrouw voelt, maar wel seksueel gericht is op het andere
geslacht. Enzovoort, enzovoort. 17. Genderfluid We vervolgen onze reis door de wondere
wereld van de genderideologie met het begrip ‘gender fluid’. In kringen van
de genderideologie spreekt men wel over gender fluid. Daar worden
mensen mee bedoeld die zich soms man en soms vrouw voelen. Hun gender staat niet vast. Hun genderidenteit
is fluid, vloeiend. Soms zijn ze man, soms zijn ze
vrouw, soms zijn ze geen van beiden, soms half vrouw en half man (androgyn)
of één van de vele andere combinaties die je kunt maken tussen de vier in
punt 15 genoemde zaken. 18. Het
aanpassen van de maatschappij aan de nieuwe visie op gender Door de aanhangers van de genderideologie wordt gewerkt aan de aanpassing van de
maatschappij aan de genderideologie. + Cis niet langer als normatief voorstellen Ze vinden het discriminatie als cis (zie
hierboven punt 14) normatief is. De cultuur moet op dat gebied veranderd
worden. De cis-man en de cis-vrouw
moeten niet langer als normaal, als de norm, worden voorgesteld. De
verschillende genders moeten aan elkaar gelijk
gesteld worden. Als je de ene gender (cis) als
normaal beschouwt en de andere (trans) als afwijkend, dan discrimineer je.
Dat moet verboden worden. Het is “discriminerend” en “genderseksistisch” als je mensen automatisch als cis, als
man of vrouw, beschouwt en benadert. Dan discrimineer je andere genders. Als je niet alle genders
als gelijkwaardig beschouwt, dan ben je niet “inclusief”. Scholen, kerken,
organisaties die alle genders accepteren noemen zichzelf
inclusief. + Aanpassen van de taal Het binaire denken in man en vrouw moet
doorbroken worden. Dat moet zich uiten in de taal. De mensen moeten genderneutraal worden aangesproken. Niet meer met dames
en heren of jongens en meisjes, maar bijvoorbeeld met het genderneutrale
“beste aanwezigen” (13) . + Uitwissen van de indeling tussen man en vrouw Niet alleen in de taal, maar ook in de praktijk moet het binaire
denken in man en vrouw worden afgeschaft. Sommige kledingwinkels hangen
jongens en meisjes kleding daarom bewust door elkaar. HEMA is gestopt met de
geslachtsaanduiding op het etiket van kinderkleding (14) . Vanaf eind dit jaar staat er geen aanduiding 'jongen' of 'meisje'
meer op de verpakkingen en de labels, schrijft de
Volkskrant. Eerder dit jaar hief HEMA in enkele
honderden winkels al de aparte afdelingen voor jongens en meisjes op. De
afdeling voor kinderkleding heet daar nu simpelweg 'kids'.
HEMA's inkoopdirecteur zegt in de Volkskrant dat de
keten steeds vaker klachten kreeg. Zo had een meisje van 10 jaar aan de
winkelketen gevraagd om stoerder meisjesondergoed aan te bieden. Ze was de hartjes-onderbroeken beu. + Het aanspreken in overeenstemming met het gekozen gender Verplicht mee gaan in het aanspreken van transgender mensen in overeenstemming met hun nieuwe
veronderstelde geslacht. Een biologische man of vrouw die zich identificeert
met het andere geslacht, moet worden aangesproken volgens de gekozen gender. Anderen die zich nog als man, noch als
vrouw identificeren maar als een andere gender
moeten aangesproken worden met hun zelf gekozen (bezittelijke)
voornaamwoorden. Dus niet als hij of zij of hem en haar, maar met iets van
hun eigen keuze. Bijvoorbeeld met ‘hen’ en ‘hun’. Ter illustratie een
voorbeeld. Neem de zin “Hij kwam naar huis en hij nam zijn boek mee”. Dit
wordt de zin als je de nieuwe voornaamwoorden gebruikt: “ ‘Hen’ kwam naar
huis en ‘hen’ nam ‘hun’ boek mee.” Dit bedenksel heeft de wedstrijd voor
de ‘Verkiezing van het nonbinaire Voornaamwoord’ gewonnen. Deze verkiezing werd
georganiseerd door Transgender Netwerk Nederland (15) . Toegang tot kleedkamer en toilet De toegang tot kleedkamer of toilet wordt
niet langer bepaald door je biologische sekse maar door jezelf gekozen gender. Je kunt nu kiezen op basis van je subjectieve genderidentiteit welke kleedkamer of welk toilet je
gebruikt. Als een biologische man zich innerlijk een vrouw voelt, dan mag hij
gebruik maken van het vrouwentoilet en de kleedkamer voor vrouwen. En bedenk,
er is geen enkele objectieve manier om te controleren of dat ook echt het
geval is. En het is ook niet verplicht om eerst een geslachtsveranderende
operatie te ondergaan. Dan heb je dus “vrouwen” met een mannelijk
geslachtsorgaan in de vrouwen kleedkamer. In Amerika woedt de strijdt om dit “recht”
al op vele plaatsen. Als u moeite hebt om dit te geloven, vul dan zoektermen
als “locker room transgender laws”
in, in de Google zoekmachine. Maar voor sommigen is het recht om als transgender toegang te hebben tot het toilet of de
kleedkamer van de eigen keuze niet genoeg. Want een transgender,
bijvoorbeeld een man die zich vrouw voelt en die zich als vrouw kleedt, wordt
soms vreemd aangekeken, zowel in een vrouwentoilet als in een mannentoilet (16) . Blijkbaar is dan zijn of haar ‘uiterlijke gedaanteverandering’
niet echt overtuigend. Om dat te voorkomen, kiest men voor de radicale
maatregel om de mannen- en vrouwentoiletten helemaal af te schaffen en ze te
vervangen door genderneutrale toiletten die voor
ieder gelijk toegankelijk zijn. Alsof de genderneutrale
toiletten zullen voorkomen dat een transgender
vreemd wordt aangekeken. Vrouwen en mannen allemaal naar het zelfde toilet om
een zeldzame transgender niet in verlegenheid te
brengen! Of een normale cis-man en cis-vrouw zich veilig voelt, is blijkbaar van minder
belang. Vrouwensport De genderideologie
eist dat een man die zich identificeert als vrouw behandeld moet worden als
een vrouw. Dat betekent dat een biologische man, die zich innerlijk
identificeert als vrouw, mag meedoen aan vrouwensport. Dit geeft uiteraard
deze biologische mannen een zeer groot fysiek voordeel in de meeste sporten.
(Zie wat hierboven in punt 4.1. is geschreven over het fysieke verschil
tussen man en vrouw.) In de Verenigde Staten leidt dit al tot het
verdringen van vrouwelijke topsporters door transgender
sporters. Dat gebeurt als je de biologische werkelijkheid wenst te ontkennen.
Vrouwen die jaren hebben getraind en door veel opofferingen en discipline de
top in hun sport hebben bereikt, worden afgetroefd door transgenders.
Dit is de gekte ten top. Er wordt naar oplossingen gezocht, want
zelfs de politiek correcte sportbestuurders kunnen het probleem niet
ontkennen (17)
. Het voornaamste voordeel voor mannen zit hem in de
hogere testosteron niveaus. Door in te grijpen in de hormoonhuishouding van transgendersporters probeert men dit voordeel op te
heffen. Dat is medisch gezien een zware ingreep in de hormoonbalans. Het
testosteron niveau moet dan tot onder een bepaalde grens zakken. Een
aanvullende eis die soms wordt gesteld, is dat je die hormoonbehandeling
minstens één of twee jaar hebt ondergaan, zodat de lagere hormoonniveaus door
hebben kunnen werken in bijvoorbeeld de spiervorming. Maar zelfs dat heft het
voordeel van mannen boven vrouwen niet volledig op. Want mannen worden na de
puberteit bijvoorbeeld gemiddeld langer. Dit soort voordelen heft je niet
meer op. Dat kan alleen als je voor de puberteit met hormoonverlaging begint.
De gehele maatschappij wordt aangepast aan
mensen met een genderidentiteitsstoornis. Alles
moet er voor wijken. De veiligheid van vrouwen en meisjes, geen eigen
toiletten en kleedkamers meer. Een voor haar vreemde volwassen man en een
klein meisje in hetzelfde toilet en kleedkamer is dan mogelijk. Door de
oneerlijke concurrentie wordt de vrouwensport in feite onmogelijk gemaakt. En
zo gaat het maar door. Dat gebeurt als je een psychische stoornis tot normaal
verklaart. 19. Het dwingend opleggen van de genderideologie De aanhangers van de genderideologie
eisen dat hun opvatting van gender de nieuwe norm
wordt. De oude opvatting over man en vrouw moet bestreden en zo mogelijk
verboden worden. Hoe wordt geprobeerd om de nieuwe genderideologie op te leggen aan de gehele maatschappij: + Uitdragen via overheid en semi-overheid
zoals het onderwijs Genderneutraal taalgebruik wordt voorgeschreven. Lesmateriaal moet
gezuiverd worden van cis-normaliteit en cis-seksisme. Kinderboeken moeten gezuiverd worden van cis-normaliteit. Het toverwoord is “inclusiviteit”.
Alle andere visies worden geweerd en worden
als verdorven, onrechtvaardig en intolerant voorgesteld. + Uitsluiten uit het publieke debat De traditionele media Dit wordt gedaan door een groot deel van de
traditionele media (kranten, bladen, televisie). Andere dan politiek correcte
stemmen worden in grote mate door de media geweerd, buitengesloten. Zelfs het
RD geeft, naar het lijkt, meer ruimte aan bijvoorbeeld pro-homo
en pro-transgender “christenen” dan aan christenen
die vasthouden aan het Bijbelse standpunt. De EO is al volledig overgegaan
naar het politiek correcte kamp en gedraagt zich als een spreekbuis voor de
tegenstanders van de Bijbelse seksuele moraal. Censuur van de sociale media Sinds enige tijd zijn grote bedrijven als Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, bezig met het “deplatformen”
van mensen. Hun accounts worden opgeheven (18) . Soms worden de accounts niet opgeheven, maar alleen tijdelijk geschorst.
Zelfs een in Amerika zeer bekende figuur als Franklin Graham
(de zoon van Billy Graham) ontsnapt er niet aan (19) . Al blijft het bij hem nog beperkt tot tijdelijk
schorsen. Ze durven het (nog) niet aan om hem volledig te deplatformen.
Bedrijven als Facebook zijn in handen van een
beperkte groep mensen met een linkse progressieve instelling. Daarom worden
bijna uitsluitend conservatieve mensen gedeplatformd.
Niet alleen ultrarechtse groepen, maar alle conservatieve stemmen worden er
in toenemende mate door getroffen. Deze bedrijven hebben een monopoliepositie
op het gebied van de sociale media, een alternatief is er niet. Dat betekent
effectief dat conservatieve mensen hun stem op de sociale media verliezen. Ze
worden monddood gemaakt. Het contact met iemands achterban wordt abrupt
verbroken. + Demoniseren van ieder die er anders over denkt Beschuldigen van transfoob te
zijn Beschuldigen van het hebben van een
ziekelijke angst voor transgenders. Dat is onzin.
Het gaat niet om angst, het gaat om een diepgaand verschil van inzicht. Als
christenen wijzen wij de moderne genderideologie
af. Wij geloven dat de biologische sekse bepalend hoort te zijn voor genderidentiteit, voor genderexpressie
en voor de seksuele gerichtheid. Afwijking daarvan is tegennatuurlijk (tegen
de natuur in) en abnormaal (afwijkend van de norm). Afwijking gaat in tegen
Gods scheppingsorde. Het is absurd en schadelijk om de biologische
werkelijkheid te ontkennen en de gehele maatschappij aan te passen aan de kleine
groep mensen met een genderidentiteitsstoornis. Beschuldigen van een onmens te zijn De redenering is als volgt. Mensen met een genderidentiteitsstoornis hebben het zo moeilijk en de
oplossing uit de verwarring en de pijn is verandering van geslacht. En dan
zeggen jullie (christenen) tegen deze mensen dat dit biologisch niet kan. Dan
zeggen jullie dat je moet proberen het natuurlijk besef van je biologische
sekse weer terug te brengen. Of dat je moet leren om er mee te leven. Hoe
durf je? Wat is dat keihard en onbarmhartig. Wat zijn die christenen toch
onmensen. Ook deze redenering klopt niet. Als
christenen hebben we begrip voor de pijn en de verwarring die genderidentiteitsstoornis veroorzaakt. Maar we weigeren
om mee te gaan in de fantasie dat je van geslacht kunt veranderen. Bovendien
blijkt uit onderzoek dat bij een groot deel van de kinderen die in hun jeugd
een genderidentiteitsstoornis hebben, het vanzelf,
bij het volwassen worden, weer overgaat (20) ) . En we zullen in het
volgende punt (punt 20) zien hoe beschadigend de genderideologie
voor de psyche van kleine kinderen is. Het is in feite een vorm van
kindermishandeling om jonge kinderen onder de acht jaar te confronteren met
de genderideologie. Dat verstoort de normale
psychologische ontwikkeling en kan leiden tot voor het leven beschadigde
kinderen. En tot slot zijn er onderzoeken die laten zien dat de psychische
pijn na de geslachtsverandering bij velen nauwelijks afneemt. Ook zijn er
gevallen bekend van mensen die spijt hadden na onomkeerbare
geslachtsveranderende operaties. Beschuldigen van haat Ook die beschuldiging slaat nergens op. Als
christenen hebben we begrip voor de verwarring en pijn van mensen met een genderidentiteitsstoornis, maar we zijn het niet eens met
de oplossing van het veranderen van geslacht die sommigen kiezen. Die
overtuiging hebben en uitspreken is geen haat. Haat wil de ander met opzet
kwaad doen, wil de ander vernietigen, vernederen, pijn doen uit wraakzucht of
uit boosaardigheid. Als christen hebben wij het beste voor met alle mensen,
ook met mensen die worstelen met een genderidentiteitsstoornis.
+ Afdwingen via de wet en via de rechter Ieder die anders denkt dan de genderideologen wordt beschuldigd van hate
speech (haatzaaien). Hate
speech (haatzaaien) is in Nederland bij wet
verboden. De politiek heeft al het wettelijk kader geschapen waarmee
andersdenkenden vervolgd kunnen worden. Het gaat om de
artikelen 137c , 137e en speciaal 137d (21) van het wetboek van Strafrecht. Artikel
137c verbiedt het beledigen van een groep. Artikel 137d verbiedt het
aanzetten tot haat, discriminatie of geweld. Artikel 137e verbiedt het
verspreiden van hate speech. Het is maar net welke
kant de ontwikkeling van de jurisprudentie van deze artikelen op zal gaan. Is
het groepsbelediging als ik weiger om transgender
als een gelijkwaardige gender naast cis-gender te beschouwen? Is het beledigend als ik spreek
over genderidentiteitsstoornis (gender
identity disorder), als ik het zie als een storing, als een afwijking van de normaliteit. Is
het hate speech als ik me houd aan de opvatting
zoals die nog tot 2013 in de DSM stond? Is mijn mening dat het biologisch
onmogelijk is om van geslacht te veranderen strafbaar? Mag ik deze
opvattingen in het openbaar uitspreken? Is de weigering om een man die zich
cosmetisch heeft veranderd in een vrouw, als vrouw aan te spreken, strafbaar?
Is het uiten en verdedigen van mijn inzichten over gender
een vorm van aanzetten tot haat? Mag je nog naspreken en uitspreken wat de
Bijbel zegt over gender en bijvoorbeeld over
homoseksualiteit en over het gezin? Mag je nog zonde noemen wat de Bijbel
zonde noemt? Het
probleem met dit wetsartikel (137d) is dat haat een heel vaag en daardoor
rekbaar begrip is. Het definiëren van wat haat is, is dus al een probleem,
maar dat is helemaal het geval met de uitdrukking “aanzetten tot haat”. In het
denken van de genderideologen kan mijn studie, dat
is de studie waar u op dit moment in leest, al opgevat worden als het
aanzetten tot haat. Want door te stellen dat genderidentiteitsstoornis
een psychologische storing is en dat veranderen van geslacht biologisch
gezien niet kan, creëer, ik hun ogen, een voedingsbodem voor haatvolle
gedachten en daden. Het helpt niet als ik zeg dat ik mensen die afwijken van
de cis-normaliteit niet haat. Dat ik het beste met
hun voor heb, maar dat ik vanuit de biologische realiteit en vanuit de
Bijbel, niet mee kan gaan in hun opvattingen. In het buitenland
worden mensen die niet meegaan met de genderideologie
al vervolgd. Een bekend voorbeeld is de Canadese professor Jordan Peterson. Hij verzette
zich tegen een wet (bill c-16) die het verplicht
stelt om mensen aan te spreken met de voornaamwoorden die zij zelf het beste
bij hun eigen gekozen gender vinden passen. Dit
wordt afgedwongen met hoge geldboetes en uiteindelijk zelfs met
gevangenisstraf als je de boetes niet betaalt. Ik herinner aan wat hier boven
in punt 18 is geschreven over het gebruik van voornaamwoorden. In plaats van
‘hij’ of ‘zij’ of ‘zijn’ of ‘haar’ kan dan iemand een ander verplichten om
bijvoorbeeld in plaats van ‘hij’ of ‘zij’ ‘hen’ en in plaats van ‘zijn’ of
‘haar’ ‘hem’ te gebruiken. Als je daar in Canada niet in meegaat, ben je
strafbaar. In Engeland
is recent een moeder door de politie opgehaald, voor de ogen van haar
kinderen gearresteerd en een tijd in een cel gezet voor haar weigering om een
transgender persoon aan te spreken met de
voornaamwoorden die horen bij het door die persoon gekozen gender (22 ) . Ze is vrijgelaten in
afwachting van haar rechtzaak. + Uit de ouderlijke macht ontzetten (23) In Engeland zijn ouders uit de ouderlijke
macht gezet omdat ze geen toestemming wilden geven voor een
geslachtsverandering (hormonen, operaties) van hun minderjarig kind. + Afdwingen door het onthouden van financiering Dat is een effectief middel dat kan worden
gebruikt om onderwerping aan de genderideologie af
te dwingen. Dat is bijvoorbeeld gebruikt tegen de SGP toen die op principiële
gronden weigerde om in hun eigen midden vrouwen toe te laten tot politieke
functies (raadsleden, statenleden, parlementsleden). + Financiering onmogelijk maken Dit raakt de conservatieve nieuwe media.
Met de nieuwe media bedoel ik mensen met bijvoorbeeld een eigen Youtube kanaal, waar ze regelmatig commentaar geven op de
maatschappelijk ontwikkelingen. Conservatieve nieuwe media worden vaak
gefinancierd door bijdragen van luisteraars. Die geven hun bijdragen door
bemiddeling van bedrijven als Patreon en Paypal. Patreon en Paypal zijn sinds
kort ook begonnen met het uitsluiten van invloedrijke conservatieve figuren
uit de alternatieve media. De laatste berichten zijn dat zelfs een grote Amerikaanse
bank (Chase Manhattan Bank) meedoet (24) , door het persoonlijke bankaccount van een rechtse
mediapersoon te sluiten. Zo is het deplatformen van
sociale media ook begonnen. Men begint met een extreme figuur en uiteindelijk
worden ook andere conservatieve (waaronder christelijke) opinieleiders
aangepakt. + Uitsluiten Het komt al voor dat Amerikaanse
universiteiten orthodox christelijke studentenverenigingen niet meer
erkennen, dat betekent dat ze niet meer de gebruikelijke financiële
ondersteuning krijgen en dat ze niet langer gebruik mogen maken van de
faciliteiten van de universiteit. Dat wordt gedaan omdat in de statuten van
de verenigingen staat dat bestuursleden de christelijke seksuele moraal
moeten onderschrijven en naleven. Niet ongehuwd samen wonen, geen seks buiten
het Bijbelse huwelijk. + Het gebruik van terreur Via de sociale media en de mainstream
media Het gaat om het ophitsen van anderen tegen
een persoon met behulp van de sociale media: twitter,
facebook, youtube,
enzovoort. Ophitsen tegen een persoon met wie je het niet eens bent. Hoe dat werkt: ·
Zelf ‘hate mail’ sturen naar de persoon die wordt aangevallen. Schelden,
doodsbedreigingen ·
Al je volgers op
sociale media oproepen om hetzelfde te doen. Dat is vooral effectief als dit
gebeurt door populaire figuren met vele volgers. Als een populaire figuur dit
doet, dan volgt er een vloedgolf aan hate mail. ·
Zonder de feiten te
controleren allerlei leugens en halve waarheden verspreiden over de
aangevallen persoon. Laster, karaktermoord. Dit soort beschuldigingen staan
voor altijd op het internet. Als iemand jaren later de naam van de
aangevallen persoon intypt in een zoekmachine dan komen al die leugens weer
naar boven. ·
Anderen komen langs bij
de woning of het werk van de aangevallen persoon. Om hem uit te schelden, te
bedreigen en dergelijke. ·
Op alle mogelijke
manieren de ander “pesten” ·
Weigeren om hem of haar
te bedienen in een restaurant. Als je de persoon ziet hem overal lastig
vallen. Luidkeels beschuldigen, aanklagen, uitschelden. ·
Om dit te bevorderen
worden de naam, het woonadres en allerlei andere persoonlijke gegevens op het
internet bekend gemaakt. Dit wordt “doxing”
genoemd. ·
De relaties van de
aangevallen persoon worden ook benaderd. Ouders worden ook aangevallen,
broers en zussen. Werkgevers worden onderdruk gezet om de persoon te
ontslaan, onderwijsinstituten om hem of haar te schorsen. Oproep om iemands zaak
te boycotten. Ook sponsoren en andere financiers worden onder druk gezet. Als
de omgeving niet meewerkt, keert de ‘internetmob’
zich tegen hen. Deze activiteit wordt “name and shame them” genoemd. Het is een
soort publieke lynchpartij, waarbij iemands sociale leven wordt vernietigd.
In Amerika is het al zo erg dat één
publieke opmerking of een slechte grap je maatschappelijke carrière voor
altijd kan vernietigen. Via fysiek geweld Sommige linkse actiegroepen en LHBT groepen
gebruiken alle middelen om samenkomsten van tegenstanders te verstoren. Het
brandalarm laten afgaan. De toegang tot de zaal blokkeren. Op de ramen en
deuren slaan. De spreker overschreeuwen met spreekkoren. Enzovoorts. In Nederland zijn recent nog mensen die
verbonden zijn met de organisatie “Gezin in Gevaar” aangevallen, toen zij bij
een bibliotheek demonstreerden, ze protesteerden tegen het voorlezen van
kinderboeken door transgenders en drag queens. Ze hadden een bord
met de leuze “man+vrouw=gezin” bij zich. Ze werden aangevallen. Folders
werden uit hun handen gerukt en voor hun ogen verscheurd, er werd glitter in
hun gezichten gespoten. Kleding werd beschadigd. Een illustratie Ik kom terug op Jordan
Peterson. Wat gebeurde er toen hij publiek uitsprak
dat hij het oneens was met Bill C-16? Toen hij zei dat hij zich niet door de
wet zou laten voorschrijven hoe hij iemand moet aanspreken. Er brak een
scheldpartij uit op de sociale media en ook in de mainstream
media. De demonisatie-machine kwam in actie. Hij
zou een racist zijn (altright), transfoob,
en dergelijke. De LHBT actiegroep van de universiteit verstoorde zijn
colleges. Een groep van 10 collega hoogleraren van zijn universiteit vroeg
het bestuur van de universiteit om hem te schorsen (te ontslaan). Peterson gaf niet alleen les op de Universiteit,
daarnaast had hij ook een praktijk als klinisch psycholoog. Binnen de
Canadese vereniging van psychologen werd een petitie opgestart met de eis dat
hij door de vereniging geschorst moest worden. Dat zou tot gevolg hebben dat hij
zijn vergunning om als klinisch psycholoog te werken, kwijt zou zijn geraakt.
De indieners van deze petitie stuurden aan op een beroepsverbod. Zijn lessen,
zijn werk, zijn baan, zijn hele bestaan werd aangevallen. In dit geval is het niet gelukt. Dat komt
omdat Jordan Peterson al
een grote achterban had die hem kende via zijn lezingen en colleges die hij
al jaren op Youtube plaatste. Door het conflict met
de universiteit explodeerde de aandacht voor hem op het internet. Hij werd zo
groot dat de besturen het niet meer aandurfden om hem te schorsen. Ze durfden
het niet doorzetten. Maar Jordan Peterson zegt zelf dat het weinig gescheeld had of ze
hadden hem geschorst als hoogleraar en hem het werken als psychotherapeut
onmogelijk gemaakt. Als hij niet zo’n bekwaam communicator
en zo’n bekende internetpersoonlijkheid was geweest, dan was hij ongetwijfeld
sociaal vernietigd. + Angst aanjagen, intimideren De dreiging van de terreur, zoals hierboven
beschreven, doet mensen uit angst hun mond houden. Jordan
Peterson vertelt dat hij bijval kreeg van andere
hoogleraren, maar dat die er niet voor uit durfden komen, omdat dit
waarschijnlijk hun baan en hun carrière zou kosten. Als ze hem openlijk
zouden steunen dan zouden ze aangevallen worden. Door de politiek correcte
progressieve internetters en door de LHBT groep van hun universiteit. Die
daarbij zouden worden gesteund door de overwegend progressieve traditionele
media en door de door progressieven beheerste
universiteitsbesturen. Het is de ouderwetse ‘bully
‘tactiek uit de schoolklas (pesten). Als je niet meedoet of als je het
opneemt voor degene die gepest wordt, dan richt het pesten zich op jou. Het is zeker tijd om ons, als christenen te
bezinnen op de vraag hoe wij met deze zeer agressieve ideologie om moeten
gaan. Buigen we voor het gouden beeld of blijven we net als de drie vrienden
van Daniel staan? (Daniel 3). We zullen de kosten vooraf moeten berekenen. (Daniel
3:18 “zelfs indien”). Vervolgd worden voor je geloof is, volgens
de Bijbel. eigenlijk de normale situatie voor een christen (25) . “Trouwens, allen, die in Christus Jezus
godvruchtig willen leven zullen vervolgd worden.” (2 Timotheus 3:12). Vervolging komt in vele vormen, de ene ernstiger dan de andere, maar vervolging zal er komen. Let op het “allen” in het hierboven geciteerde Bijbelvers, er is geen uitzondering. Als je godvruchtig wilt leven, dan zul je vervolgd worden. Maar tegelijkerijd weten we dat we vervolging niet in eigen kracht hoeven te dragen, de kracht van de Heilige Geest zal ons sterken op de momenten dat het nodig is. Intussen moeten we ons niet laten intimideren. Deze oproep staat
in de Filippenzenbrief: staat
vast “één van ziel medestrijdende
voor het geloof aan het evangelie, zonder dat gij
u in enig opzicht door de
tegenstanders laat beangstigen. Hierin is voor hen een aanwijzing van hún verderf, doch van úw behoud, en dat van Godswege. Want aan u is de genade verleend, voor Christus,
niet alleen in Hem te geloven, maar
ook voor Hem te lijden, in dezelfde strijd,
die gij eens van mij hebt gezien
en nu van mij hoort.” (Filippenzen 1:27-30). 20. Het zeer schadelijke effect van de genderideologie op kinderen + Verstoring van de natuurlijke identiteitsvorming De genderideologie
werkt ontwrichtend op de gehele maatschappij. Maar het schadelijkst is de
werking op kleine kinderen. Hierboven, in punt 6, is beschreven hoe van nul
tot ongeveer zeven jaar bij kinderen de bewustwording van de eigen sekse zich
ontwikkelt. Hoe dit besef onderdeel wordt van de identiteit van een kind.
Door de genderideologie wordt dat proces verstoord.
De biologische indeling in man en vrouw
wordt onderuit gehaald. Sekse, genderidentiteit, genderexpresie en seksuele gerichtheid worden uit elkaar
gehaald. Het gevolg is verwarring. Een jongen in je klas kan zomaar
veranderen in een meisje. Dat jij een jongen of meisje bent, staat niet vast.
Die zekerheid heb je niet in deze wereld, dat is de boodschap van de genderideologen. Je vader kan zomaar veranderen in een
vrouw en je moeder in een man. Dit zal niet alleen bij veel kinderen de
normale psychologische ontwikkeling van de genderidentiteit
verstoren, maar ook de diepere basiszekerheid van het kind aantasten.
Kinderen raken in verwarring over hun eigen identiteit. Dat kan gemakkelijk
tot blijvende schade leiden, tot het ontwikkelen en bevorderen van
bijvoorbeeld genderidentiteitsstoornis. Maar ook
tot een gevoel van onzekerheid, onveiligheid. Als je niet eens zeker van zijn
van je eigen geslacht, waar kan je dan wel zeker van zijn. De beschadigde kinderen zullen opgroeien
tot volwassenen die in verwarring zijn over de eigen identiteit. En dat zal
veel leed veroorzaken. Want biologische een man zijn en het gevoel hebben dat
je een vrouw bent, is pijnlijk. Jonge kinderen de genderideologie
verkopen als de waarheid is een vorm van psychologische kindermishandeling.
Het zal een grote oogst aan voor het leven beschadigde kinderen opleveren. + Transgenders, drag queens en travestieten,
lezen voor aan peuters Vanuit de genderideologie
is er vanuit Amerika een beweging overgewaaid die transgenders,
crossdressers, drag queens en dergelijke, kinderboeken laat voorlezen in
openbare bibliotheken aan kleine kinderen (26) . Dat gebeurt ook al in
Nederland(27)
, zie wat
hierboven over de demonstratie van “Gezin in Gevaar” is gezegd. Klik op de
onderstaande link voor beelden waarin je peuters ziet luisteren naar dragqueens die voorlezen in bibliotheken: https://www.google.nl/search?q=ny+library+brings+drag+queens+to+kids&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj84N3a_9bgAhXP16QKHa94C3wQ_AUIDigB&biw=873&bih=381 “Ik was geschokt,” zegt
Hugo Bos (28)
. Kinderen worden geconfronteerd met
een leernicht die vertelt over handboeienseks. Hij noemt bijvoorbeeld de
recente voorleesmiddag in de Openbare Bibliotheek van Nijmegen, waarbij
travestieten verhalen voorlezen aan kleine kinderen. “Op een slinkse manier,”
vertelt Bos, “worden praktijken die totaal pervers zijn, zoals
sadomasochisme, acceptabel gemaakt voor kinderen.” + Seksualisering van kinderen De push om de inclusieve genderideologie al aan jonge kinderen op te dringen,
leidt tot een seksualisering van kinderen. Er zijn bijvoorbeeld al populaire
jonge drag queens: https://www.huckmag.com/art-and-culture/style/queen-lactacia-child-drag-queen/
Niet alleen worden kinderen geconfronteerd
met allerlei abnormale seksualiteit, ze worden er ook veel te vroeg mee
geconfronteerd. + Genderneutraal opvoeden In de categorie van psychologische kindermishandeling
valt ook het zogenaamde genderneutrale opvoeden.
Ook dat verstoort de gezonde normale psychologische ontwikkeling. Er zijn
ouders en scholen die dit doen. Het is een modieus spel dat met de psyche van
jonge kinderen wordt gespeeld. Niemand weet hoe dit af gaat lopen. De
kinderen worden als menselijke proefkonijnen gebruikt. + Kinderen door een transgenderproces
laten gaan Het meewerken aan het transgenderproces
bij kinderen beschadigt deze kinderen, in die zin kun je ook hier van mishandeling
spreken. De puberteit wordt bij jongens uitgesteld door hormonen. Er worden
geslachtsveranderende hormonen gegeven. Worden er ook al geslachtsveranderde
operatie uitgevoerd bij kinderen en tieners? Het zou me niet verbazen.
Terwijl we weten dat het overgrote deel van kinderen met genderidentiteitsstoornis
vanzelf weer herstelt (29) . Onze verantwoordelijkheid Als wij, volwassen, onze mond niet open
doen en de kinderen verdedigen, wie zal het dan doen. ----------------------- De eindnoten (1) Dit begrip is
bekend uit de computerwereld. De meest fundamentele computertaal bestaat
uit combinaties van nullen en enen (1 en 0). Vandaar binair. (2) Luister
naar de lezing van kinderarts Michelle Cretella
vanaf 4.16 , na het begin van de lezing. https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (3) https://nl.wikipedia.org/wiki/X-chromosoom (4) Zie deze lezing, https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI , op punt 2.33, geeft
kinderarts Michelle Cretella dit getal, samen met
informatie over het onderzoek uit 2017 waar het getal op is gebaseerd. (5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4726418/ (6) https://www.thejournal.ie/gender-equality-countries-stem-girls-3848156-Feb2018/ (7) Voor
een deskundige en zeer heldere en overtuigende uitleg over transgenderisme beveel ik deze lezing aan. Gender Dysphoria in Children: Science, Ethics & Controversy: https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (8) In
de DSM 4 stond het bij de lijst seksuele dysfuncties en de parafiele
stoornissen. In de DSM 5 is de naam genderidentiteitstoornis
vervangen door genderdysforia en het heeft een
apart hoofdstuk gekregen. Om te benadrukken dat het niet om een storing gaat. https://www.dsm-5.nl/documenten/artikel/35/Nieuwe-DSM-5-classificatie-genderdysforie-geeft-toegang-tot-zorg-zonder-te-stigmatiseren (9) Luister
naar de lezing van Michelle Cretella, vanaf 9.33. https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (10) Lezing
Michelle Cretella, vanaf punt
20.10. https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (11) Zie: “De Bijbel over homoseksualiteit”, www.toetsalles.nl/htmldoc/homo.ha.htm En de bespreking van de zes sleutelteksten over
homoseksualiteit www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/homsleutel.htm . (12) Ik kom al aan 54 variaties. De mensheid splitst zich biologische in man en vrouw,
dan volgt bij genderidentiteit de splitsing in
mannelijke of vrouwelijke of aseksuele identiteit, vervolgens volgt de
splitsing in crossdressing of niet, mannelijk kleden, vrouwelijk kleden of
aseksueel kleden en daarna volgt de splitsing in hetero, homo of bi. Dat geeft al 2x3x3x3= 54 mogelijke variaties. En dan
heb ik het nog te eenvoudig voorgesteld. En er is ook geen rekening gehouden
met het verschijnsel van genderfluidity. Dat
laatste wordt in punt 16 besproken. (13) https://www.at5.nl/artikelen/171475/gemeente-amsterdam-stapt-over-op-genderneutraal-taalgebruik (14) https://nos.nl/artikel/2193851-hema-maakt-kinderkleding-genderneutraal.htmlen https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/hema-kiest-voor-genderneutrale-kinderkleding-jongen-en-meisje-verdwijnen-van-labels~bcc509c1/ (15) https://decorrespondent.nl/4748/geen-man-of-vrouw-dan-ben-je-voortaan-een-hen/1050864703020-d399a42e (16) Dit was de reden waarom in Amsterdam de
omzetting naar genderneutrale toiletten wordt ingevoerd. https://www.at5.nl/artikelen/165574/stopera_stapt_over_op_genderneutrale_toiletten_op_een_heren-_of_vrouwentoilet_word_ik_raar_aangekeken (17) https://www.theaustralian.com.au/sport/transgender-athletes-face-tougher-olympic-rules/news-story/04adcdf72681bdaf2dc7545e1e3e1764 (18) In plaats van het opheffen van de accounts, worden ook de
zoekmachines in Google en youtube zo beïnvloed dat
ongewenst nieuws en ongewenste nieuwskanalen niet meer vooraan verschijnen.
Dit soort praktijken worden wel shadow deplatforming genoemd. Het lijkt er op dat dit ook begint
te komen. Ook worden videos of hele kanalen worden
zogenaamd “demonitised”.
Dan krijgen ze de gebruikelijke vergoeding per klik niet meer. (19) Facebook : https://twitter.com/franklin_graham/status/1078804559257108481 en https://thehill.com/policy/technology/423205-facebook-temporarily-banned-evangelist-franklin-graham-from-site (20) Cretella, vanaf 20.22. https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (21) http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137d.html (22) https://www.dailymail.co.uk/news/article-6687123/Mother-arrested-children-calling-transgender-woman-man.html (23) Vul in de google zoekmachine bijvoorbeeld in “transgender
kid parental custody lose”. Hier is een schokkend geval over een kind van zes jaar. https://www.christianpost.com/news/texas-dad-could-lose-custody-of-6-y-o-son-for-not-affirming-transgender-identity.html en https://www.thepublicdiscourse.com/2018/02/21122/ (24) https://www.breitbart.com/tech/2019/02/27/financial-blacklisting-chase-bank-withdraws-service-from-independent-and-conservative-figures/ (25) “Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen” (Johannes 15:20); “Verwondert u niet, broeders, wanneer de wereld u haat” (1
Johannes 3:13); “”Geliefden, laat de hitte
van
de verdrukking onder u, die tot uw beproeving dient, u niet bevreemden, alsof u iets
vreemds overkwam.(1 Petrus 4:12 HSV), “en zij versterkten de zielen van de discipelen, spoorden hen aan in het geloof te blijven en zeiden dat wij door veel verdrukkingen in het Koninkrijk van God moeten ingaan.”” (Handelingen 14:22
HSV) (26) Lezing
Michelle Crestella vanaf 12.30. https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI (27) https://geziningevaar.nl/hugo-bos-tv-interview-op-family7-over-de-seksuele-indoctrinatie-van-kinderen/ (28) https://geziningevaar.nl/hugo-bos-tv-interview-op-family7-over-de-seksuele-indoctrinatie-van-kinderen/ (29) Lezing
Michelle Cretella, vanaf 20.22 https://www.youtube.com/watch?v=f6Jx0u1w9sI |